Bilist anmäld efter påkörning bakifrån på Visbyleden

En man i 35-årsåldern anmäls för vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada efter en påkörning bakifrån på Visbyleden nära Bingeby. Ambulans kallades till platsen.
Polisen rapporterar
En trafikolycka inträffade på Visbyleden i närheten av Bingeby där en bilist körde in i en bakre del av en annan bil. Händelsen rapporterades till polisen den 25 juni klockan 09.50.
En person i den påkörda bilen uppgav smärta och ambulans tillkallades, som anlände till platsen kort därefter. Båda fordonen behövde bärgas från olycksplatsen.
En man i 35-årsåldern som körde bilen som körde på den andra bakifrån är anmäld för vårdslöshet i trafik samt vållande till kroppsskada.
Källa: Polisen
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


