GotlandDirekt

Bilist anmäld efter påkörning bakifrån på Visbyleden

Bilden visar ett svenskt polisfordon, en vit kombi med blå och gul markering, parkerat vid sidan av en väg. På taket av polisfordonet syns blåljus. Framför polisfordonet, i förgrunden, står en röd- och vitmarkerad varningstriangel med texten "Olycka"
Illustrationsbild: Thomas Möller - Mostphotos

En man i 35-årsåldern anmäls för vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada efter en påkörning bakifrån på Visbyleden nära Bingeby. Ambulans kallades till platsen.

Annons

Polisen rapporterar

En trafikolycka inträffade på Visbyleden i närheten av Bingeby där en bilist körde in i en bakre del av en annan bil. Händelsen rapporterades till polisen den 25 juni klockan 09.50.

En person i den påkörda bilen uppgav smärta och ambulans tillkallades, som anlände till platsen kort därefter. Båda fordonen behövde bärgas från olycksplatsen.

En man i 35-årsåldern som körde bilen som körde på den andra bakifrån är anmäld för vårdslöshet i trafik samt vållande till kroppsskada.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus